Uwielbiasz przekąski? Sprawdź, co wybrać, by zdrowo podjadać | Dieta i Ty

Uwielbiasz przekąski? Sprawdź, co wybrać, by zdrowo podjadać

eating healthy food

Nawet kilka niewinnych przekąsek w ciągu dnia to dodatkowe kilkaset kalorii, które oddalają od wymarzonej sylwetki. Jednak zdrowa dieta wcale nie musi być wolna od przekąsek – kluczem jest ich odpowiednie dopasowanie, by mogły jeszcze bardziej urozmaicać codzienne posiłki.

Badania IRCenter „Co Ci szkodzi?” wskazują, że 3/4 Polaków lubi przekąsić coś pomiędzy posiłkami. Najczęściej wybieramy wtedy chipsy, fast foody oraz dania instant. Jemy głównie dlatego, że mamy zwyczajnie na coś ochotę lub nie mamy czasu na przygotowywanie innych posiłków. Warto zatem nauczyć się tak dobierać i szykować przekąski, żeby jednocześnie zaspokoić swoją potrzebę czegoś pysznego, jak i nie mieć z tego powodu wyrzutów sumienia. Co wybrać?

Owoce i warzywa – nigdy cię nie zawiodą

Zwykle w przeciętnej diecie jest ich zbyt mało, dlatego urozmaicenie codziennego menu o owoce i warzywa jest doskonałym pomysłem. Warto wybierać przede wszystkim produkty sezonowe i świeże. Jeżeli pod ręką nie ma jabłka lub marchewki do schrupania, można kupić suszone owoce – są także wyśmienite i pełne wartościowych witamin, ale bardziej kaloryczne, dlatego najlepiej jeść je z umiarem. Dodatkowo warto wybierać owocowe koktajle i musy, które można kupić również w sklepach w praktycznych opakowaniach na jeden raz.

Orzechy – pyszne, ale uważaj z ilością

Podobnie jak suszone owoce, także orzechy są wyśmienitą przekąską, ale mają sporo kalorii. Zawierają zwłaszcza dużo dobroczynnych tłuszczów, witamin i minerałów, zachwycają walorami smakowymi, ale z ich ilością nie wolno przesadzać, gdy głównym celem jest zrzucenie nadmiernych kilogramów.

Zdrowe chipsy i ciasteczka

Chipsy, słodkie wypieki, batoniki i ciasteczka można zastąpić ich zdrowszymi wersjami. Chipsy z suszonych owoców, które chrupią i mają wyśmienity smak, ciasteczka pieczone bez użycia polepszaczy, bazujące na naturalnych zbożach, z dodatkiem bakalii i orzechów są wyjątkowo pyszne, a zamiast ociekających masą czekoladową batonów mających po kilkaset kalorii lepiej wybrać ich zdrowsze wersje z musli.

Niezdrowe przekąski w dużej mierze odpowiadają za otyłość i w zbyt dużej ilości dodatkowo wpływają negatywnie na cały organizm, w tym zwłaszcza układ pokarmowy. Często jednak chęć sięgnięcia po przekąskę jest znacznie silniejsza – wtedy warto wybrać coś zdrowego, pełnego wartościowych składników. W sklepach czeka teraz dużo różnych pomysłów na coś szybkiego i zdrowego do zjedzenia. Dieta w związku z tym wcale nie musi polegać na wyeliminowaniu wszystkich przekąsek, ale gdy zastąpi się te dotychczasowe bardziej wartościowymi, korzyści są podwójne!

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Uwielbiasz przekąski? Sprawdź, co wybrać, by zdrowo podjadać, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *