Trening siłowy – nie tylko dla prawdziwych siłaczy!

trening siłowy

siłownia

O ile trening siłowy kojarzy nam się przede wszystkim z budowaniem i wzmacnianiem masy ciała, o tyle warto szczególnie podkreślić, iż stanowi on niezwykle ważną część każdego sportowego planu, zajęć fitness, czy diety redukującej tłuszcz. Przynosi on ogromne korzyści zdrowotne, o czym z reguły zapominamy, albo z czego nie zdajemy sobie tak naprawdę sprawy.

Trening siłowy – czego nie wiemy, a co wiedzieć powinniśmy?

W świetle przeprowadzonych badań stwierdzono, iż trening siłowy przyczynia się do znacznej poprawy ogólnej sprawności fizycznej człowieka, ale nie tylko. Zauważono bowiem jego korzystne działanie w zapobieganiu chorób, a także opóźnianiu procesów starzenia.

Trening siłowy kojarzony jest przede wszystkim z aktywnością fizyczną podejmowaną przez mężczyzn. Wiele kobiet, rozpoczynających przygodę ze sportem, obawia się, iż trening z obciążeniem przyczyni się do ich nieatrakcyjnego, mało kobiecego wyglądu. Dla rozwiania wszelkich wątpliwości, warto zatem dodać, że dla rozwinięcia dużych i bardzo podkreślonych mięśni, potrzeba wielu lat ćwiczeń typowo kulturystycznych, a także stosowania rygorystycznych diet, ułożonych specjalnie dla przyrostu mięśni oraz specjalnych odżywek i suplementów diety.

Trening siłowy pozwala przede wszystkim na utrzymanie dobrej kondycji fizycznej, pozbywanie się tłuszczu oraz nadanie kształtu naszemu ciału.

Po pierwsze: spalanie tłuszczu

Trening z obciążeniem pozwala na skuteczne pozbywanie sie tkanki tłuszczowej. A potwierdzeniem tego jest fakt, iż każdy kilogram tkanki mięśniowej przyczynia się do wzrostu przemiany materii o około 75 kcal w ciągu jednego dnia. Regularne ćwiczenia siłowe pomagają zatem w skutecznej redukcji tkanki tłuszczowej.

Po drugie: kształtowanie sylwetki

Ćwiczenia siłowe pozwalają na zwiększenie metabolizmu, redukowanie tłuszczu i budowanie mięśni. Regularne treningi pozwalają nam na osiągnięcie pięknej, zdrowej i jędrnej sylwetki.

Po trzecie: doskonałe samopoczucie

Trening siłowy w znacznym stopniu przyczynia się do poprawy naszego samopoczucia. Wysiłek fizyczny prowadzi bowiem do wzmożonej produkcji endorfin, znanych jako „hormony szczęścia”. Regularnie wykonywane treningi siłowe przynoszą nam więcej energii, a tym samym więcej satysfakcji, przede wszystkim ze swojego wyglądu.

Słowem: trening idealny!

Regularne ćwiczenia siłowe prowadzą do poprawy jakości naszego treningu. Zwiększamy siłę oraz wytrzymałość naszych mięśni. Ponadto, warto podkreślić, że trening siłowy wzmacnia nasze kości, stawy oraz więzadła, dając tym samym odporność na różnego rodzaju kontuzje. Dzięki regularnym ćwiczeniom siłowym zwiększamy wytrzymałość naszego organizmu, jesteśmy bardziej sprawni i szybsi. To doskonały sposób na poprawę naszych wyników we wszystkich dyscyplinach sportowych.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 5.0/5 (1 vote cast)
Trening siłowy – nie tylko dla prawdziwych siłaczy!, 5.0 out of 5 based on 1 rating

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *