Trening kulturysty | Dieta i Ty

Trening kulturysty

kulturysta

Obecnie bardzo wiele osób decyduje się na uprawianie ćwiczeń fizycznych, które mają na celu rozbudowę mięśni oraz redukcję tkanki tłuszczowej. Kulturystyka jest jedną z najbardziej popularnych dyscyplin, która przyciąga zarówno mężczyzn, jak również kobiety. Odpowiedni trening kulturysty powinien być połączony z dobrze zbilansowaną dietą. Niezwykle pomocne mogą okazać się także suplementy.

Rozpoczynając swoją przygodę z kulturystyką trzeba przede wszystkim ułożyć plan treningowy, który będzie zawierał np. takie elementy jak rodzaje ćwiczeń, ilość powtórzeń, instruktaż. Istotne jest także określenie interesującego celu. Osoby, które nigdy wcześniej nie miały do czynienia z kulturystyką powinny skorzystać z pomocy instruktorów, którzy ukażą w jaki sposób należy wykonywać poszczególne ćwiczenia. Bardzo istotna jest także ich poprawne wykonywanie. Jest wiele rodzajów treningów, dzięki którym można rozbudowywać poszczególnie partie mięśni. Należy zastanowić się czy chce się pracować nad całym ciałem, czy tylko nad jakąś jego częścią. Większość kulturystów decyduje się na rozbudowę wszystkich mięśni. Stopniowo wprowadzają ćwiczenia na mięśnie pleców, barków, nóg, klatki piersiowej, brzucha itd.

Klatka piersiowa składa się z kilku mięśni, które można pobudzać np. za pomocą ćwiczeń ze sztangą lub sztangielkami. Powtórzenia należy wykonywać powoli. Rozpoczynając swój pierwszy trening powinno się korzystać z lżejszych przyrządów, aby zanadto nie obciążyć mięśni. Nogi można trenować na wiele sposobów począwszy od zwykłych przysiadów, a kończąc na unoszeniu nóg do góry podczas leżenia, robieniu tzw. nożyc czy też podnoszeniu ciężarów nogami. Rodzaj ćwiczeń zależy od upodobań kulturysty. Dobierając odpowiedni zestaw trzeba mieć na uwadze rodzaj mięśni, które chcemy wzmocnić. Jednymi z najczęściej wykonywanych ćwiczeń są te kształtujące klatkę piersiową oraz brzuch. Bardzo dobrym ćwiczeniem są także skręty za pomocą twistera. Dzięki niemu zyskuje się szczupłą talię oraz zmniejsza się obwód bioder.

Trening kulturysty powinien być bogaty w różne zestawy ćwiczeń. Na początku warto skorzystać z pomocy osób bardziej doświadczonych, które chętnie udzielą wszelkich wskazówek.

Źródło:
http://www.forum-kulturystyki.pl/forumdisplay.php?36-dzienniki-treningowe

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *