Trening kardio | Dieta i Ty

Trening kardio

bieznia

Większość zwolenników siłowni mało uwagi poświęca treningowi kardio, wychodząc przede wszystkim z założenia, że same ćwiczenia siłowe zdecydowanie wystarczą dla utrzymania odpowiedniej formy. Tymczasem to właśnie systematyczny trening kardio w znacznej mierze decyduje o tym, jaka jest siła i wydolność naszego organizmu. Dzięki treningowi kardio wzmacniasz swoje serce, budujesz mięśnie, poprawiasz kondycję i… spalasz najwięcej kalorii.

Trening kardio, nazywany również treningiem aerobowym, wytrzymałościowym lub tlenowym, to wysiłek polegający na utrzymywaniu umiarkowanej intensywności przez stosunkowo długi czas. W trakcie treningu należy zatem podnieść tętno do mniej więcej 80-85% tętna maksymalnego i utrzymywać je w trakcie ćwiczeń. Maksymalne tętno zależy od wieku osoby trenującej. Trening kardio pozwala na znacznie szybsze spalanie kalorii, niż ma to miejsce w przypadku ćwiczeń, charakteryzujących się niższym natężeniem. Trening kardio uprawiany regularnie poprawia kondycję, wzmacnia mięśnie oraz wydolność całego organizmu. Wprowadzane stopniowo ćwiczenia tlenowe wspmagają pracę serca praz płuc. Trening kardio jest obecnie najczęściej stosowanym wysiłkiem w ramach skutecznego odchudzania oraz poprawy zdrowia ogólnego.

Umiarkowane i długotrwałe treningi przynoszą bardzo pozytywne efekty dla całego organizmu człowieka. W trakcie tych ćwiczeń serce pracuje mocniej, ponieważ konieczne jest dostarczenie większej ilości tlenu. W ten sposób poprawia się wydolność tlenowa oraz wytrzymałość organizmu, a ponadto spalana jest tkanka tłuszczowa.

Ćwiczenia kardio to tak naprawdę każdy wysiłek podnoszący tętno do odpowiedniego poziomu, utrzymywanego na stałym poziomie. Doskonałym przykładem skutecznego treningu kardio jest przede wszystkim bieganie. Jest to o tyle wdzięczny sport, że nie wymaga specjalnego przygotowania, bynajmniej pod względem sprzętu. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby zaopatrzyć się w odpowiednie obuwie. Biegać każdy może, wszędzie i o każdej porze roku. Bieganie jest niezwykle skuteczne, zwłaszcza pod względem spalanych kalorii. Treningiem cardio jest także bieganie na bieżni, zarówno w domu, jak i na siłowni.

Innym przykładem skutecznego wysiłku tlenowego jest jazda na rowerze, zarówno na zwykłym, jak i na stacjonarnym, na którym możemy ćwiczyć w domu. Tego rodzaju ćwiczenia również pozwalają na spalanie dużej ilości kalorii, a ponadto na szybką poprawę kondycji i wydolności organizmu. Doskonałym ćwiczeniem aerobowym angażującym całe ciało do pracy jest oczywiście pływanie. Pozwala ono na spalenie nawet 400 kcal w przeciągu pół godziny. Dla początkujących lub usiłujących zachęcić się do sportu, polecany jest energiczny marsz, najlepiej z naprzemiennym, kilkuminutowym biegiem. Dla pań idealny okaże się aerobik, który można wykonywać również w domu.

Ćwiczenia aerobowe można wykonywać w różnych miejscach: na dworze, w domu i na siłowni. Powinny być one dostosowane do indywidualnych preferencji oraz aktualnych możliwości. Najważniejsze, aby wykonywanie tych ćwiczeń przynosiło możliwie największą satysfakcję. Trening wykonywany pod przymusem prędzej czy później się znudzi, nie przynosząc oczekiwanych rezultatów. Ćwiczenia kardio powinny być wykonywane co najmniej trzy razy w tygodniu przez minimum pół godziny. Tylko wtedy przyniosą największe efekty. Wraz z poprawą kondycji należy wydłużać czas wykonywania tych ćwiczeń.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *