Jak zachować piękne piersi podczas diety odchudzającej?

piersi a dietaKażda kobieta, która podejmuje się diety odchudzającej i obserwuje jej rezultaty, zauważa duże zmiany nie tylko w funkcjonowaniu organizmu, ale przede wszystkim w wyglądzie własnego ciała. Najczęściej są to zmiany na plus, jednakże są miejsca, z których panie zazwyczaj nie są zadowolone. Do największych kobiecych bolączek zaliczają się piersi, które po diecie odchudzającej są zazwyczaj mniejsze, tracą na jędrności, stają się płaskie i bardziej rozciągnięte – niejako „ciążą ku dołowi”.

Dlaczego piersi tracą kształt?

Kobiece piersi to w głównej mierze tkanka gruczołowa, łączna i tłuszcz. Tkanka gruczołowa odpowiada za wytwarzanie pokarmu w okresie laktacji, po urodzeniu dziecka, tkanka łączna zapewnia podporę piersiom i ochrania gruczoł piersiowy. Tłuszcz zapewnia piersiom jędrność oraz gwarantuje ich ładny kształt.

Dobre odchudzanie polega na zgubieniu niepotrzebnych organizmowi, nagromadzonych w nim nadmiernie pokładów tłuszczu. Zazwyczaj jest jednak tak, że najpierw tkanka tłuszczowa zmniejsza się w takich miejscach, jak ramiona, twarz czy właśnie piersi, a dopiero potem w miejscach trudnych od odchudzenia, czyli na brzuchu, udach czy pupie.

Rady

Wielu paniom spędza sen z powiek problem, jak otrzymać swój piękny biust, będący dla nich synonimem kobiecości. Najważniejsze jest, aby dobrać właściwą dietę i stosować ją pod okiem dietetyka bądź innej osoby, znającej się na żywieniu. Poza tym, absolutnie niewskazane są diety błyskawiczne – dużo lepiej sprawdzą się diety odchudzające, w trakcie których utrata kilogramów będzie następowała stopniowo i nie za szybko. W diecie warto zwrócić uwagę na obecność krzemu, który uelastycznia i wzmacnia skórę oraz witaminy E, zapewniającej właściwe nawilżenie skóry i tworzącą jej budulec.

Piękny kształt i wielkość piersi zapewnią także ćwiczenia fizyczne. Nie powiększą ich one, ale odrobinę podniosą, dzięki czemu piersi będą sprawiały wrażenie większych. Do najlepszych i najbardziej skutecznych ćwiczeń, poprawiających wygląd piersi i wzmacniających szkielet mięśniowy, który decyduje o ich prawidłowym uniesieniu i prezencji, zalicza się:

  • pompki (w tym kobiece, pionowe, itp. itd.);

  • leżące i siedzące ćwiczenia z hantlami;

  • ćwiczenia na butterfly.

Niezmiernie pomocne może okazać się także uprawianie rożnych sportów. Najlepiej na biust działają pływanie, biegi czy jazda na rowerze.

Niezmiernie istotna jest także pielęgnacja biustu odpowiednimi kosmetykami, przeznaczonymi do tego obszaru ciała. Gdy chudniemy, szczególnie, jeśli dzieje się to za szybko, rozciągnięta skóra traci elastyczność, staje się „obwisła” i wygląda nieestetycznie, co szczególnie nieładnie wygląda na piersiach, które stają się płaskie i nadmiernie rozciągnięte. Stąd tak ważne jest używanie kosmetyków ujędrniających biust, mających działanie napinające, uelastyczniające i nawilżające skórę. Wskazane jest także używanie peelingów i maseczek odżywiających.

Podczas codziennej pielęgnacji ciała, np. pod prysznicem, warto stosować zmienne natryski ciepłą i zimną wodą. Poprawiają one krążenie krwi, dzięki czemu wzmacniają się naczynia krwionośne, skóra jest jędrniejsza, lepiej dotleniona i bardziej napięta. W tym samym celu stosować można także masaże okolic biustu.

Konieczne jest również noszenie odpowiednio dobranego stanika. Jeśli uważamy, że nasze piersi są zbyt małe, warto używać stanika typu push-up, który optycznie powiększy tę okolicę naszego ciała. Ważna jest także postawa – piersi lepiej wyglądają, gdy nie garbimy się, chodzimy wyprostowani, a nasze barki są lekko ściągnięte.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *