Odchudzająca moc hula-hop!

pani z kołemKolorowe, plastikowe kółko, zwane popularnie hula-hop, zna chyba każda z nas. Jako małe dziewczynki uwielbiałyśmy bez opamiętania kręcić biodrami i rywalizować z koleżankami, która potrafi dłużej i szybciej obracać kołem. Kiedyś kółko było zabawą, a teraz? Pomoże nam zrzucić zbędne kilogramy!

Jak działa hula-hop?

Hula-hop jest obręczą, którą w ruch wprawia ruch naszych mięśni. Aby koło nie spadło, najczęściej trzeba zaangażować do tego nie tylko mięśnie brzucha, ale również pośladków i ud. Oznacza to, że nie tylko wzmacniamy mięśnie znajdujące się w tych miejscach, ale również, że dzięki systematycznym ćwiczeniom jesteśmy w stanie wyrzeźbić te partie ciała i spalić, odkładający się tam, zbędny tłuszcz.

Wybór koła

Wybór koła jest bardzo ważną czynnością, bowiem od niego będzie zależała efektywność naszego treningu. Szukając koła, warto kierować się kilkoma wytycznymi:

  • wielkość – mówiąc o wielkości koła, mamy na myśli jego średnicę. Przyjmuje się, że najbardziej dopasowane koła postawione na obręczy mają wysokość od naszych stóp aż do żeber. Najlepiej zacząć od koła tej wielkości, aby przyzwyczaić ciało do ćwiczeń z hula-hop i opanować ruchy – potem można zmienić kółko na mniejsze, którym obraca się trudniej, ale daje ono lepsze rezultaty wysmuklania sylwetki. Mniejsze koło będzie także idealne dla pań o szczuplejszej talii;

  • ciężar – jest jednym z najważniejszych kryteriów, na które powinniśmy zwrócić uwagę przy wyborze koła. Duże, lekkie koła są dobre na początek – pozwolą opanować ruchy niezbędne, aby utrzymać hula-hop na biodrach. Potem należy zastąpić lekkie kółko – kółkiem cięższym. Jeśli nie chcemy kupować nowego, można obciążyć swoje domowymi sposobami, wsypując do niego fasolę, groch, ryż, piasek czy wlewając wodę. Najlepszy efekt odchudzający dają koła o wadze ok. 1,5–2 kilogramy;

  • wypustki – umieszczone po wewnętrznej stronie koła pełnią rolę masażera i wspomagają proces odchudzania, a także uelastyczniają skórę. Niestety, są one powodem częstych zasinień i otarć, w związku z tym zaleca się ostrożność w ich stosowaniu i stopniowe wydłużanie treningu, aby przyzwyczaić skórę do działania takiego bodźca.

Jak ćwiczyć?

Przygodę z hula-hop warto zacząć od kilkuminutowego kręcenia kołem, a w miarę trwania treningu zwiększać ten czas, dochodząc do około 30-60 minut dziennie. Podczas wysiłku nasz organizm jest w stanie spalić od 250 do nawet 400 kalorii. Ważne jest, aby ćwiczyć systematycznie i regularnie, bo tylko takie ćwiczenia przyniosą pożądane rezultaty.

W zależności od tego, jak użyjemy koła, możemy nie tylko wyszczuplić talię. Istnieją także sprawdzone sposoby na uda, pośladki, ramiona czy plecy. Poza uelastycznieniem tych partii ciała i straceniu zbędnych kilogramów i centymetrów, hula-hop pomaga poprawić kondycję oraz postawę, ma także pozytywny wpływ na ulepszenie koordynacji całego organizmu. Po kilkudziesięciominutowej sesji kręcenia kołem, szczególnie w rytm ulubionej muzyki, będziemy czuły się radosne i naładowane dobrą energią!

Zalet hula-hop jest naprawdę wiele. Jest to bardzo tani (za profesjonalne koło z kulami do masażu zapłacimy kilkadziesiąt złotych) i naprawdę skuteczny sposób na poprawienie wyglądu naszego ciała, szczególnie tak newralgicznych miejsc, jak brzuch, uda i pośladki. Poza tym, ćwiczenia z kołem są proste, nie nudzą się, można je wykonywać praktycznie w każdym miejscu i czasie, w dodatku słuchając ulubionej muzyki czy oglądając telewizję. Mało tego, poza zakwasami w początkowym okresie, nie przynoszą one skutków ubocznych – są bezpieczne dla naszych stawów nie obciążając ich, co często ma miejsce przy tradycyjnych ćwiczeniach aerobowych. Czas więc wyciągnąć koła z piwnic oraz strychów i… kręcić, by wiosną pochwalić się piękną sylwetką.

 

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 5.0/5 (4 votes cast)
Odchudzająca moc hula-hop!, 5.0 out of 5 based on 4 ratings

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *