Jabłko w walce ze zbędnymi kilogramami

jabłko na odchudzanieRaz na jakiś czas na forach internetowych pojawia się pytanie o to, jak na odchudzanie wpływają jabłka? Niekiedy można nawet przeczytać, że jedzenie dwóch jabłek dziennie gwarantuje nam utratę wagi nawet, jeśli nie rezygnujemy z naszych ulubionych potraw. Warto zatem zadać sobie pytanie o to, ile prawdy jest w tych optymistycznych pogłoskach i czy warto natychmiast udać się do pobliskiego warzywniaka po kilogram antonówek.

Niestety, już na wstępie warto zauważyć, że jabłko nie ma cudownych właściwości i z pewnością nie pomoże nam w likwidowaniu nadwagi, jeżeli nie zmienimy dotychczasowych nawyków żywieniowych. Jeżeli zatem nadal będziemy jadły wysoko przetworzoną żywność i słodycze, a do tego jak ognia unikać będziemy świeżego powietrza – nawet pięć jabłek w ciągu dnia nie zmieni nas we właścicielki długich, szczupłych nóg i talii osy. Jeżeli jednak zdecydujemy się na bardziej radykalne zmiany – jabłka mogą okazać się naszymi sojusznikami w czasie trwania diety.

Na czym polega ich tajemnica? Dietetycy uważają, że sekret jabłek kryje się w ich składzie, mówimy bowiem o skarbnicy witamin z grupy A, B oraz C, soli mineralnych, żelaza oraz potasu. Warto przy tym pamiętać, że wartościowy jest nie tylko soczysty miąższ, ale również skórka. To ona jest nieocenionym źródłem wapnia i krzemu, a bezpośrednio pod nią znajduje się najwięcej witamin. Wszystkie te składniki są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, korzyści płynące z jedzenia jabłek objawiają się zatem nawet wówczas, gdy nie myślimy wcale o odchudzaniu.

A co z osobami zastanawiającymi się nad konotacjami jabłek i diety? Również one mogą liczyć na dobre wiadomości. Cieszy już choćby to, że jabłka nie należą do owoców kalorycznych, jedząc je nie trzeba więc obawiać się o to, że stosowana przez nas dieta stanie się w związku z tym mniej skuteczna. Nie wszystkie produkty ubogie w kalorie są jednak wartościowe, mówiąc o zaletach jabłek powinniśmy więc wspomnieć również o pektynach – mieszankach węglowodorów wspomagających pracę jelit, przyspieszających przemianę materii i przyczyniających się do tego, że ludzki organizm szybciej niż zazwyczaj pozbywa się tych substancji, które mogłyby stanowić dla niego zagrożenie. Same jabłka nie odchudzają, przyczyniają się jednak do tego, że typowe dla wielu osób z nadwagą problemy z przemianą materii stają się mniej widoczne.

Włączenie jabłek do codziennej diety z pewnością może zostać uznane za posunięcie godne pochwały, nasz organizm powinien przy tym szybko się nam odwdzięczyć. Owszem, pozbycie się zbędnych kilogramów wymaga również szeregu dodatkowych działań (w tym między innymi pamiętania o regularnej aktywności fizycznej i zmiany nawyków żywieniowych), zjedzenie sycącego jabłka zamiast czekoladowego batonika podczas przerwy na drugie śniadanie z pewnością przyczyni się jednak do przyspieszenia efektów odchudzania.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *