Dieta kapuściana | Dieta i Ty

Dieta kapuściana

dieta kapuścianaWiększość odchudzających się osób szuka zazwyczaj wyraźnie widocznych efektów utraty wagi w bardzo szybkim czasie. W tym celu poddaje się bardzo rygorystycznym dietom błyskawicznym. Do popularnych diet błyskawicznych zaliczyć można również tzw. dietę kapuścianą, zwaną czasami prezydencką (stosował ją swego czasu Aleksander Kwaśniewski), kanadyjską czy szwedzką.

Na czym polega dieta kapuściana?

Jak wskazuje już sama nazwa diety, jej jadłospis opiera się głównie na wprowadzeniu do codziennych posiłków dużej ilości kapusty. Dlaczego akurat kapusta? Jest to bowiem warzywo, które nasz żołądek łatwo trawi, pozostawia ono też uczucie sytości oraz, co chyba najważniejsze, przyspiesza przemianę materii, a dzięki temu pomaga nam na szybka utratę wagi przy minimalnych wyrzeczeniach.

Podstawowym pokarmem w diecie kapuścianej jest zupa z kapusty (włoskiej bądź białej). Je się ją zarówno na obiady, jak i śniadania oraz kolacje. Dieta kapuściana nie zakłada żadnych ograniczeń w spożywaniu zupy – kiedy tylko czujemy się głodni, możemy wyciągnąć wcześniej przygotowaną zupę z lodówki, odgrzać i jeść. Poza zupą kapuścianą jadłospis należy wzbogacić o warzywa i owoce, jednakże należy robić to umiejętnie. Do najlepszych warzyw i owoców, zalecanych w diecie kapuścianej, zalicza się, np., jabłka, pomarańcze, arbuzy, melony, marchewkę, brukselkę, kalafior czy ogórki. Niewskazane jest spożywanie roślin strączkowych, takich jak fasola czy groszek, a także kukurydzy.

Dieta trwa tydzień. Trzy pierwsze dni to okres, kiedy głównym składnikiem jadłospisu jest zupa kapuściana, stopniowo wzbogacana o owoce i warzywa. Czwartego dnia można dodać banany, a piątego – chude mięso (np. kurczaka czy ryby). Ostatniego dnia można wprowadzić też ryż oraz kasze. Podczas diety kapuścianej należy pić dużo niegazowanej wody mineralnej. Można również popijać posiłki niesłodzoną herbatą, kawą, sokami owocowymi i warzywnymi czy odtłuszczonym mlekiem.

Wady i zalety

Do podstawowych wad, o których trzeba wspomnieć, należy zaliczyć stosunkową monotonię posiłków, opartych w głównej mierze na zupie kapuścianej i potrawach przygotowanych na bazie kapusty. Poza tym, dieta kapuściana jest dietą niepełnowartościową dla naszego organizmu, przez co trzeba koniecznie uzupełniać ją suplementami, zawierającymi witaminy i mikroelementy niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania organizmu. W innym przypadku, możemy czuć się osłabieni. Ponadto, często osoby, które schudły na diecie kapuścianej, dosięga efekt jo-jo. Jest to spowodowane zbyt szybkim powrotem do dawnych, niezdrowych nawyków żywieniowych.

Zalet diety kapuścianej także jest sporo. Podstawową jest na pewno fakt, że pozwala ona w szybki i stosunkowo mało rygorystyczny sposób zrzucić zbędne kilogramy (od 3 do nawet 8 kilogramów). Poza tym jest to krótka dieta – trwa zaledwie tydzień. Na diecie kapuścianej nie trzeba się głodzić – można jeść zawsze, ilekroć odczuwa się głód. Jest to także stosunkowo niedroga dieta.

Na diecie kapuścianej można spalić dużo więcej kilogramów, wykonując systematyczne, ale krótkie i nie obciążające zbytnio organizmu, ćwiczenia. Poza tym ważne jest, aby po zakończeniu diety nie wracać zbyt nagle do swoich przyzwyczajeń żywieniowych. Szacuje się, że najlepiej jest zwiększać dzienną dawkę kalorii o 200-300 albo przez kilka miesięcy pozostawać na diecie niskowęglowodanowej – pozwoli to uniknąć nam niechcianego efektu jo-jo i cieszyć się dłużej piękną i zgrabną sylwetką.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *