Dieta Dukana | Dieta i Ty

Dieta Dukana

dieta dukanaW pogoni za wymarzoną sylwetką większość z nas próbuje wielu diet w poszukiwaniu tej jedynej, która pomoże osiągnąć wymarzone rezultaty. Ostatnio do najbardziej popularnych diet, chętnie stosowanych przez kobiety, należy dieta francuskiego lekarza – Pierre’a Dukana, nazywana od jego nazwiska dietą Dukana. Przemianowywana jest ona także czasem na dietę proteinową, bowiem jej jadłospis oparty jest na białku, czerpanym z mięsa. Jej popularność polega na szybkich efektach odchudzających.

Jak wygląda dieta Dukana?

Podczas stosowania diety Dukana osoba odchudzająca musi przejść przez cztery etapy, podczas których obowiązują określone, restrykcyjne zasady. Jeśli nie będziemy ich rygorystycznie przestrzegać, może to spowodować nieskuteczność diety.

Etapy:

I faza ataku – jej celem jest „przestawienie” organizmu na nowe nawyki żywieniowe oraz przyspieszenie metabolizmu. Jest to także faza motywująca osobę odchudzającą, bowiem już w pierwszym etapie widać pierwsze efekty diety. W czasie fazy ataku można jeść chude mięsa, podroby, ryby, owoce morza, drób, chude wędliny, jaja i chudy nabiał. Należy nawadniać organizm, pijąc dużo niegazowanej wody mineralnej. Faza ta powinna trwać od 3 do 10 dni, w zależności od ilości kilogramów, które chcemy zrzucić.

II faza naprzemienna. Jest to etap, w którym wprowadzamy do jadłospisu warzywa i naprzemiennie jemy jednego dnia produkty z grupy I, a drugiego – z I i II. Etap ten trwa do uzyskania wymarzonej wagi.

III faza utrwalenia. Jej nazwa wzięła się od tego, że w czasie tego etapu następuje utrwalenie nowych nawyków żywieniowych. Jej długość powinno się obliczać na zasadzie: 1 dzień=10 straconych kilogramów. Jadłospis można wzbogacić o pełnoziarnisty chleb, kasze i ziemniaki.

IV – faza ostatecznej stabilizacji. W zasadzie można wszystkie produkty jeść normalnie, ale 1 dzień w tygodniu należy restrykcyjnie przestrzegać diety z fazy I, jeść małe posiłki, unikać alkoholu i słodyczy, tłuszczy i produktów z białej mąki.

Zalety i wady

Niewątpliwymi zaletami diety Dukana jest fakt, że opiera się ona na powszechnie dostępnych produktach. W dodatku – na diecie tej nie ma głodówki, można jeść określone produkty w dowolnych ilościach. Poza tym, pozwala ona na osiągnięcie stosunkowo szybko widocznych efektów, zrzucenie wielu kilogramów w krótkim czasie oraz na względnie łatwe utrzymanie efektów odchudzania.

Do minusów należy niewątpliwie fakt, że nie jest ona zbilansowana – szczególnie odczuwalny jest brak węglowodanów, przez co, szczególnie w I i II fazie, możemy czuć się zmęczeni. Jest to dieta dla ludzi zdrowych i młodych, którzy nie cierpią na przewlekłe choroby, bowiem dieta Dukana może nadmiernie obciążać wątrobę i nerki.

Zanim zdecydujemy się na dietę Dukana konieczne jest skonsultowanie się z doświadczonym dietetykiem. Zleci on niezbędne badania, które pozwolą na wykrycie ewentualnych przeciwwskazań zdrowotnych do jej stosowania, a także będzie czuwać nad bezpiecznym odchudzaniem pacjenta.

 

 

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 5.0/5 (3 votes cast)
Dieta Dukana, 5.0 out of 5 based on 3 ratings

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *