5 kreatywnych pomysłów na 2 śniadanie do szkoły. Konkuruj z drożdżówką i chipsami! | Dieta i Ty

5 kreatywnych pomysłów na 2 śniadanie do szkoły. Konkuruj z drożdżówką i chipsami!

Sandwich with turkey, tomato, avocado and arugula.

Rok szkolny właśnie się rozpoczyna. Dla Twojego dziecka oznacza to nowe wyzwania, szanse na rozwój, ale także wiele godzin spędzonych poza domem. Właśnie dlatego Twoja pociecha potrzebuje szczególnie dużo energii i witamin. Twoim zadaniem jest jej to zapewnić. Według ostatnich badań wynika, że ponad 18% polskich dzieci cierpi na nadwagę. Dlatego po stronie rodziców leży zwalczanie tego problemu. Dostarczaj swojemu dziecku niezbędne składniki odżywcze, których nie znajdzie w sklepiku szkolnym.

Owocowe talarki

Każde dziecko lubi chipsy. Możesz tłumaczyć po stokroć, że to niezdrowa przekąska, ale wiesz, że nie przyniesie to żadnego efektu. Na szczęście teraz możesz mu zapewnić zamiennik w postaci owocowych talarków. W sprzedaży widnieją specjalne suszarki do owoców, w których możesz je przyrządzić. Po spróbowaniu chrupiących jabłek, czy gruszek maluch sam zrozumie, co jest dla niego naprawdę dobre.

Ciasteczka pełnoziarniste

Jeśli Twoja pociecha ma w zwyczaju zabierać do szkoły coś słodkiego, nie musisz z tym od razu walczyć. Jednak zapewnij jej łakocie najwyższej jakości. Zrezygnuj z kupowania batoników, czy zwykłych ciastek. Zamiast tego zaopatrz malucha w ciasteczka zbożowe lub owsiane, czy batoniki musli zakupione na stoiskach z ekologiczną żywnością. W ten sposób dziecko zje coś słodkiego i zdrowego zarazem. Całą gamę zdrowych przekąsek znajdziesz w Intermarche.

Muffinki na słono

Odstaw tradycyjne, kupne muffinki. Żeby mieć pewność, że to co spożywa Twoje dziecko nie zawiera sztucznych substancji osobiście je przygotuj. Użyj mąki żytniej, dołóż drobno posiekane lub starte warzywa, ser żółty, ziarna dyni i słonecznika, dopraw aromatycznymi przyprawami. Jestem pewna, że maluch z chęcią zamieni tradycyjną drożdżówkę na serową muffinkę.

Kolorowe koreczki

Zależy Ci na tym, by zachęcić potomka do jedzenia warzyw lub owoców? Tradycyjne surówki i sałatki owocowe wcale nie zachęcają malucha? Zrób to inaczej! Stwórz kolorowe, owocowe lub warzywne koreczki. By uczynić je bardziej estetycznymi możesz ułożyć z nich zwierzątka lub potworki. Taki lunch zapewni dawkę witamin potrzebną do dalszej nauki.

Mus owocowy

Poranne wstawanie zapewne negatywnie wpływa na Twoją pociechę. Zapewnij jej zastrzyk energii dając na drugie śniadanie mus owocowy. Pozwól, żeby dziecko samo wybrało ulubione owoce, by mieć pewność, że będzie mu smakować. Pamiętaj tylko, żeby szczelnie zapakować takie małe co nieco.

Każdy rodzic stara się, by jego pociecha odżywiała się wysoko wartościowymi produktami. Niestety dzieci nie jest łatwo przekonać do zdrowych przekąsek. Jednak dzięki takim przepisom Twój maluch zapomni o istnieniu niezdrowego, sklepikowego jedzenia.

VN:F [1.9.22_1171]
Ocena artykułu:
Rating: 0.0/5 (0 votes cast)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *